Re- intergratie

Als collega's en oud collega's achter de stichting willen wij de collega in nood graag ondersteunen in zijn of haar herstel proces. Vanuit ons grote netwerk zijn wij in contact gekomen met Staats Bos Beheer.

Re- integratie

Re-intergratie

Als collega’s en oud collega’s achter de stichting willen wij de collega in nood graag ondersteunen in zijn of haar herstel proces. Vanuit ons grote netwerk zijn wij in contact gekomen met Staats Bos Beheer. In de gesprekken die wij hebben gevoerd hebben wij aangegeven dat wij graag collega’s die door mentale blessures buiten het vak terecht zijn gekomen in het bos weer aan het herstel willen laten werken.

Vanuit Staats Bos Beheer werd dit warm ontvangen en hebben wij inmiddels een herstelprogramma samengesteld waar collega’s in het bos op re-integratie basis aan het werk kunnen. Voor de eerste collega die daar is gestart heeft dit de afgelopen 10 maanden geresulteerd in gedeeltelijke terugkeer in het politievak. De collega was voor 100% afgekeurd en is na herkeuren voor 68% weer goedgekeurd. Een enorm succes in 10 maanden tijd met begeleiding van betrokken collega’s uit het politievak.

Inmiddels zijn wij in de provincie Flevoland een pilot gestart waar meerdere collega’s op re-integratie basis in het Horsterwold aan het werk zijn. Werken in de natuur geeft rust, ruimte en energie en biedt mogelijkheden tot herstel. Onze wens is deze pilot landelijk uit te rollen zodat elke collega op een gezonde manier zelf kan werken aan zijn herstel.

Back Up in Blauw