Mindfull wandelen

Binnen onze huidige maatschappij wordt er steeds meer van ons verwacht. Een keuze maken voor jezelf is dan ook steeds vaker een lastige keuze temeer omdat onze wereld steeds makkelijker binnen ons bereik ligt. Internet, mobiele telefonie, welvaart, allemaal zaken die ons ver van ons zelf vandaan halen. We kunnen en willen steeds meer en de kans dat je gestrest raakt of zelfs tegen een burn out aan loopt is de afgelopen jaren veel groter geworden. Ook binnen het politievak zien we steeds meer jongere collega’s omvallen met stress verschijnselen en burn out klachten.

Als stichting zijn wij binnen ons netwerk mensen tegengekomen die trainingen verzorgen op het gebied van Mindful Run en Mindful Wandelen. Mindfulness is een vorm van aandacht voor jezelf binnen een druk bestaan. De combinatie van Mindfulness met wandelen in de natuur levert mooie resultaten op waarbij mensen zich bewuster worden van zichzelf en in stress situaties zich beter staande kunnen houden.

In het voorjaar van 2019 willen wij de mogelijkheid creëren dat collega’s een training Mindful Wandelen kunnen volgen in het bosgebied van Zeewolde. Geinteresseerden kunnen ons een mail sturen zodat wij een trainer kunnen koppelen aan een groep van maximaal 10 personen.