Project Zeewolde

Steuntje
in de rug

Project

Werken in het politievak brengt risico’s met zich mee. Meer dan eens worden politiemensen geconfronteerd met menselijk leed, heftige incidenten en geweld. Politiemensen staan klaar om de maatschappij te dienen. Helaas raken politiemensen door alles wat ze meemaken soms ook mentaal geblesseerd. Dan is het fijn als collega’s er voor je kunnen zijn en soms ook een steuntje in de rug kunnen bieden. Als actieve collega’s hebben wij de Stichting Politie Veteraan opgericht. Vanuit deze stichting willen we (ver)binden en ondersteunen en zijn wij o.a. een revitaliseringsproject voor collega’s gestart in samenwerking met de Nederlandse Politiebond, Staatsbosbeheer en de gemeente Zeewolde. Collega’s met een mentale blessure werken met succes op re-integratie basis aan hun herstel in het bos. Gisteren heeft onze korpschef Erik Akerboom dit mooie project bezocht en is uitgebreid in gesprek gegaan met collega’s. De collega’s hebben niets onbesproken gelaten en voelde door de warmte en interesse van onze korpschef steun en erkenning. We kunnen veel leren uit de emotionele verhalen en daar werd naar geluisterd. Samen proberen we mooie stappen de juiste richting in te zetten en gaan we verder bouwen. Dankbaar en trots kijken we terug naar een mooie dag!
"Samen proberen we mooie stappen de juiste richting in te zetten en gaan we verder bouwen. Dankbaar en trots kijken we terug naar een mooie dag!"
Dick Kleijn
Founder